Ny vägledning för myndigheter och företag som vill ut på Facebook

Datainspektionen har tagit fram ett informationsblad som klargör vilka krav personuppgiftslagen ställer på företag, kommuner, myndigheter och andra organisationer när de använder olika typer av sociala medier som kommunikationskanal.

– Många organisationer ligger i startgroparna att kommunicera via sociala medier som Facebook, bloggar, Twitter med mera. Det finns en stor entusiasm när det gäller att börja använda sociala medier men också en farhåga att inte göra rätt. Därför har vi tagit fram den här vägledningen, säger Datainspektionens generaldirektör Göran Gräslund.

Annonser
Det här inlägget postades i link och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s