Trend: Dashboard

Eftersom det finns ett visst överflöd av information behöver man ofta införa lite struktur och aggregering för att informationen underifrån ska nå hela vägen upp, till våra ögon. Lösningen är numera ofta en s.k. ”dashboard”. Här kommer ett rykande färskt exempel, från en viss festival i München.

Annonser
Det här inlägget postades i strategi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trend: Dashboard

  1. Mattias Esbjörnsson skriver:

    Väldigt snyggt, men blir närmast kontraproduktiv då huvudsyftet måste vara att skapa överblick genom att enbart kasta en hastig blick. Här drunknar man i info, som många gånger är oklar vad den betyder. Och självklart så vill man trycka på det röda knappen (som många (160 000) andra också verkar ha gjort…..). 🙂
    Man ska i och för sig inte underskatta att de också anvädner ljud

  2. Mattias Esbjörnsson skriver:

    Måste lägga till en länk, där man kan frossa i olika former av visualisering.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s