PTS strategiska agenda 2011-2013

PTS har i en tolkning av sitt uppdrag skapat en vision och en agenda för de tre kommande åren. Man gör det bl.a. i syfte att öka transparensen kring sitt arbete.

Det som jag fann omedelbart tilltalande var det behagligt korta dokumentet och relativt lättlästa formen. Väl värt att kopiera för andra myndigheter.

Deras GD, Göran Marby, skriver:

De strategiska målen i agendan är elva till antalet, och täcker in en stor del av, men inte hela, vår verksamhet. Vi beskriver hur vi vill att områdena elektronisk kommunikation och post ska utvecklas fram till 2013.

 Jag har redan fått många positiva reaktioner på detta nya grepp, och hoppas att de treåriga målen ska bidra till förutsebarhet och ökad säkerhet för marknadens aktörer. Jag vill också påminna alla om att ta del av den omvärldsbild som finns med i agendan. På några få sidor beskriver vi de trender som vi bedömer kommer att ha stor påverkan på marknaden och oss under de närmaste åren.

Annonser
Det här inlägget postades i strategi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s